Zaloguj się podając adres e-mail, aby zapisywać inwestycje. Dzięki temu zawsze będziesz mógł do nich wrócić.
Jeśli pierwszy raz korzystasz z mieszkaniowi.pl, poprowadzimy Cię krok po kroku przez rejestrację.
Wroclaw to nie tylko jedno z najbardziej dynamicznych miast Polski, ale również miejsce, w którym najlepiej się żyje. Tak wynika z raportu „Miasto przyjazne dla mieszkańców” sporządzonego przez TNS OBOP na zlecenie „Newsweeka”. Ankietowani oceniali swe miasta pod względem infrastruktury drogowej, możliwości zawodowego rozwoju, oferty kulturalnej i edukacyjnej, wyglądu, czystości, porządku i atrakcyjności turystycznej. Wrocław zdobył w rankingu 74 punkty na 100 możliwych i zdecydowanie zdeklasował rywali. Władze Wrocławia nie spoczywają jednak na laurach i już opracowały strategię nie tylko polepszenia warunków życia obecnych mieszkańców, ale i przyciągnięcia nowych
Plany rozwoju Wrocławia przedstawiono na ostatnich Dniach Dewelopera, organizowanych przez PZFD. Strategia ta zakłada znaczny rozwój budownictwa mieszkaniowego, usługowego i użyteczności publicznej, polepszenie infrastruktury drogowej i kolejowej oraz gospodarki wodno-kanalizacyjnej. – Rozwój Wrocławia będzie skupiał się wokół trzech centrów miasta – strefy Rynku, strefy Hali Stulecia oraz strefy Stadionu. Już teraz możemy zauważyć kierunek zmian – mówi Tomasz Sujak, szef sprzedaży Wroclawskiego Archicomu. W strefie Rynku przebudowany został park Staromiejski, nad fosą przy placu Orląt Lwowskich zawisła nowa kładka, odnawiana jest Promenada Staromiejska, zrewitalizowano Wyspy Odrzańskie, oddano do użytku nową Marinę, a budowa Narodowego Forum Muzyki jest w toku. Ponadto w planach jest przebudowa ulicy Kuźniczej oraz gruntowne odnowienie Bulwaru Xawerego Dunikowskiego. Okolice Hali Stulecia mają stać się nowym centrum atrakcji. Obecnie remontowana jest sama Hala i jej otoczenie, rewitalizowany jest Park Szczytnicki, a w zoo pojawiają się nowe obiekty: pawilon małp, Madagaskar, fokarium, wybieg lwów i koniowatych. W planach jest budowa Afrykarium oraz Ogrodu Chińskiego wzorowanego na ogrodzie pałacu Yuan Ming Yuan. Strefy Rynku oraz Hali Stulecia zostaną połączone odnowionymi placami: Grunwaldzkim oraz Społecznym. Bardzo ciekawie prezentują się plany rozwoju północnej części Wrocławia. Przebudowa stadionu pociąga za sobą rozwój infrastruktury drogowej i kolejowej, a to z kolei wpływa na nowe zagospodarowanie przestrzenne miasta, zwłaszcza jeśli chodzi o zabudowę jednorodzinną i wielorodzinną.
Nie tylko Śródmieście i Krzyki
Program przygotowywania ofert terenów pod zabudowę obejmuje całe miasto. Uchwalono już 268 planów o łącznej powierzchni 13123 hektarów, co stanowi 44,8 proc. całej powierzchni miasta. Sporządzanych jest kolejnych 85 planów, które obejmą 5190 hektarów, czyli 17,7 proc. powierzchni miasta. Najwięcej mieszkań powstanie w północno-wschodniej części Wrocławia, czyli byłej dzielnicy Fabryczna oraz za Odrą w części wschodniej byłej dzielnicy Psie Pole. Te pięknie położone wśród zieleni tereny nie cieszyły się do tej pory szczególną popularnością pomimo zdecydowanie niższych cen. Przeszkodę stanowił zazwyczaj niezbyt dobry dojazd do centrum miasta. Jednak już teraz zaczyna się to zmieniać.
Rozwój dróg i kolei
Komunikacja miejska we Wroclawiu poprawia się z roku na rok. W październiku otwarta została Północna Obwodnica Śródmiejska. Budowane są węzły autostradowe: Graniczna, Kosmonautów i Widawa oraz most Rędziński. Powstają również nowe linie tramwajowe, jak ta z osiedla Kozanów do osiedla Gaj, a w pilzneńskiej fabryce Skody produkowane są nowe tramwaje PLUS dla miasta. Planowany jest ogromny rozwój kolei w ramach Wroclawskiej Kolei Metropolitalnej, która w przyszłości ma sprawić, by dojazd do centrum Wrocławia z każdej miejscowości aglomeracji wynosił maksymalnie 30 minut.
Ścieżki rowerowe
Warta odnotowania jest również polityka rowerowa Wrocławia. Władze miasta dążą do tego, by w 2015 roku przynajmniej 10 proc. podróży po mieście odbywało się na rowerze. Obecnie istnieje ponad 150 km tras rowerowych w mieście i ich długość ciągle rośnie. Rozwój tras rowerowych idzie w kierunku utworzenia spójnej sieci oraz integracji transportu rowerowego z komunikacją zbiorową. Właściwie z każdej części Wrocławia możemy dostać się do centrum na rowerze.
Gospodarka wodno-kanalizacyjna
Do tej pory dzięki środkom z Programu Funduszu Spójności uporządkowano infrastrukturę wodno-ściekową na 11 osiedlach położonych w południowo-zachodniej części Wrocławia. Teraz przychodzi kolej na osiedla północne. W latach 2010-2014 planowana jest rozbudowa sieci kanalizacyjnej na osiedlach: Ratyń, Rędzin, Lipa Piotrowska, Osobowice, Polanowice, Widawa, Kowale, Sołtysowice, Pawłowice, Kozanów oraz Zgorzelisko.
Północ nowym kierunkiem zmian
Przygotowania do Euro 2012, duża gęstość zaludnienia i duża popularność miasta jako miejsca do życia Wrocławia sprawiły, że rozwój miasta musi odbywać się w dużej mierze w jego północnej części. Śródmieście i Krzyki mają coraz mniejszą możliwość przyjmowania nowych mieszkańców. Stąd też rośnie zainteresowanie byłymi dzielnicami Fabryczna i Psie Pole. – Dzięki mądrym decyzjom i działaniom władz znikają przeszkody, zwłaszcza transportowe, dla przyszłych mieszkańców tych terenów. Dlatego w bardzo bliskiej przyszłości możemy spodziewać się ogromnego rozwoju budownictwa mieszkaniowego w północnej części Wrocławia. Sami planujemy budowę nowych osiedli przy ul. Betonowej – zapowiada Tomasz Sujak z Archicomu.
Źródło: Adhorizon.pl
Komentarze (0) Komentujesz jako - [zmień]
Brak komentarzy. Twój może być pierwszy.
Zobacz wcześniejsze komentarze
Wróć