Zaloguj się podając adres e-mail, aby zapisywać inwestycje. Dzięki temu zawsze będziesz mógł do nich wrócić.
Jeśli pierwszy raz korzystasz z mieszkaniowi.pl, poprowadzimy Cię krok po kroku przez rejestrację.
Do niedawna Targówek nie cieszył się zbyt dobrą opinią wśród Warszawiaków. Jednak przez ostatnie kilka lat jego popularność znacznie wzrosła, zarówno wśród mieszkańców, jak i deweloperów. Jak wygląda życie na Targówku? Czy warto inwestować w lokum właśnie w tej części Warszawy?
Ceny
Na Targówku już znajduje się wiele nowoczesnych osiedli mieszkaniowych i wciąż powstają kolejne. Ceny w porównaniu do innych dzielnic są raczej korzystne. Zaczynają się od 6 tys. zł, jednak te najdroższe mogą dochodzić nawet do 9 tys. zł za metr kwadratowy. Podobnie wygląda również dostępność na rynku wtórnym, tu jednak cena za metr kwadratowy balansuje w granicach 5-6 tys. zł, a droższe opcje nie powinny przekraczać 8 tys. zł.
Komunikacja
Wiele osób ceni Targówek przez wzgląd na jego lokalizację. Położony około 10 km od centrum Warszawy, zapewnia ciszę i ucieczkę od miejskiego zgiełku. Mieszkańcy najchętniej poruszają się autobusami. Często pełnią one jedynie funkcję dowozową na pobliski Dworzec Wileński, gdzie można sprawnie przesiąść się do tramwaju lub metra. Dużym ułatwieniem z pewnością będzie budowa trzech nowych stacji drugiej linii kolejki podziemnej, znajdujących się właśnie na Targówku. Planowo, mają one powstać do 2019 r.
Nieco mniej rozwinięta niż w innych częściach Warszawy komunikacja miejska wcale nie oznacza, że ruch uliczny jest tu w jakikolwiek sposób mniejszy. Wręcz przeciwnie, w godzinach porannych korki to norma. Sytuację pogarszają również częste prace budowlane i przebudowy dróg. Dodatkowym czynnikiem skutecznie paraliżującym ruch będzie wspomniana wcześniej budowa stacji metra. Już w zeszłym roku zamknięto ul. Ossowską oraz skrzyżowanie Trockiej z Pratulińską. W związku z tym zorganizowano objazdy i wiele linii autobusowych musiało zmienić trasy, a to przecież dopiero początek prac.
Usługi
Na Targówku znajdziemy mnóstwo wielobranżowych sklepów oraz innych lokali usługowych. Dużym udogodnieniem są dwa duże parki handlowe, rozciągające się wzdłuż Trasy Toruńskiej, na ulicach Głębockiej i Malborskiej. Oprócz sklepów i restauracji mamy tam również kilka większych marketów budowlanych i sklepów z wyposażeniem wnętrz, co z pewnością będzie pomocne przy urządzaniu i wykańczaniu mieszkania. Nieco gorzej jest w przypadku usług medycznych, w szczególności tych świadczonych przez NFZ: – Za mało lekarzy specjalistów i długi okres oczekiwania na wizytę – przyznaje jedna z mieszkanek Targówka. – Prywatnie lepiej to wygląda, ale wiadomo, nie każdy może sobie na to pozwolić – dodaje kobieta.
Osoby z dziećmi poszukujące szkoły mogą spać spokojnie. Na Targówku jest ich pod dostatkiem. I chociaż w rankingach popularności nie zajmują wysokich lokat, to cieszą się dobrą opinią wśród mieszkańców. Prawdziwy problem pojawia się w przypadku przedszkoli. W wyniku nieustannych reform edukacji placówki są przepełnione i mają problem z przyjmowaniem kolejnych zapisów, a liczba chętnych stale rośnie. Już teraz niektóre z nich decydują się na likwidację sal do rytmiki czy schowków, aby zyskać więcej miejsca. Rodzice natomiast są zaniepokojeni możliwym pogorszeniem warunków.
Mieszkańcy i czas wolny
Możliwości spędzenia wolnego czasu jest naprawdę wiele. Zakupy w centrum handlowym, zajęcia w domach kultury ,,Zacisze” i ,,Świt” czy spacer po Lesie Bródnowskim, to tylko niektóre z nich. Ponad 30 procent powierzchni dzielnicy zajmują tereny zielone w postaci ogródków działkowych oraz parków. Te najbardziej znane, Park Bródnowski i Wiecheckiego, oferują wiele możliwości aktywnego wypoczynku. Dodatkowo, na terenie Parku ,,Wiecha” swoją siedzibę ma Teatr Rampa, znany z widowisk muzycznych i spektakli edukacyjnych dla dzieci.
Społeczeństwo Targówka wyróżnia fakt, że ludzie starają się tworzyć pewnego rodzaju wspólnotę. Pomagają w tym rozmaite grupy i fora internetowe, zrzeszające mieszkańców dzielnicy. – Myślę, że w stosunku do reszty Warszawy, mieszkańcy Targówka są bardzo zgrani – mówi Daria, studentka z Elsnerowa. – Mają po prostu swoją specyfikę – dodaje. Jednak niewiele osób żywo angażuje się w sprawy dzielnicy. – Na pewno bardziej interesują się tym osoby dojrzalsze. Młodzi ludzie, tacy jak ja, w pewnym sensie czują, że ich to nie dotyczy – wyjaśnia Daria.
Dziewczyna uważa, że zły wizerunek Targówka to głównie stereotypy. – Ludzie zawsze postrzegają bardziej odległe dzielnice jako te niebezpieczne. Szczerze? Sądzę, że jest w tym sporo przesady. Mieszkam tu już ponad rok i nigdy nie doświadczyłam żadnej przykrej sytuacji – twierdzi Daria.
Perspektywy rozwoju
Deweloperzy najchętniej inwestują w rejonach Bródna i Zacisza, jednak tak naprawdę ciężko wymienić wszystkie planowane i już rozpoczęte budowy. Oprócz oczywistych możliwości stwarzanych przez powstawanie kolejnych osiedli mieszkaniowych, dzielnica bardzo skorzysta na budowie Trasy Świętokrzyskiej. Ma ona połączyć ulicę Zabraniecką z Pragą, a co za tym idzie – z resztą Warszawy. Droga ma zostać oddana do użytku jesienią 2017 r., co w praktyce oznacza, że będziemy mogli wtedy swobodnie przejechać od mostu Świętokrzyskiego aż na Targówek.
Plany rozwoju w dużej mierze opierają się na modernizacji Targówka Fabrycznego. Kiedyś siedziba fabryk i składów, dziś jest jednym z najbardziej zaniedbanych rejonów w mieście. Obecnie znajdują się tam głównie hale i magazyny, jednak jest to teren ze sporym potencjałem. Dlatego też władze miasta zdecydowały się na rewitalizację Targówka Fabrycznego. Na miejscu dawnych zakładów przemysłowych mają powstać mieszkania i biura oraz wspólne obiekty użytkowe dla mieszkańców, a wszystko to utrzymane w jednolitej stylistyce architektonicznej. Mimo wszystko warto pamiętać, że do 2019 r. ma zostać rozbudowana znajdująca się tam spalarnia śmieci.
Olga Konarzycka
Komentarze (0) Komentujesz jako - [zmień]
Brak komentarzy. Twój może być pierwszy.
Zobacz wcześniejsze komentarze
Wróć