Zaloguj się podając adres e-mail, aby zapisywać inwestycje. Dzięki temu zawsze będziesz mógł do nich wrócić.
Jeśli pierwszy raz korzystasz z mieszkaniowi.pl, poprowadzimy Cię krok po kroku przez rejestrację.
Najbardziej pożądaną cechą dewelopera jest umiejętność taniego budowania – wynika z ankiety przeprowadzonej przez portal nowyadres.pl. Osoby szukające mieszkania cenią sobie również doświadczenie, wysoką jakość budowanych nieruchomości i stabilność finansową firm deweloperskich
Niskie ceny były najważniejsze aż dla co trzeciego ankietowanego. Kolejne miejsca – ze znacznie niższymi poziomami wskazań – zajęły odpowiednio: duże doświadczenie (17 proc.), wysoka jakość oferowanych lokali (16 proc.) i stabilność finansowa firmy deweloperskiej (15 proc.) Przejrzysta obsługa transakcji była ważna dla 11 proc. ankietowanych; niezbyt istotna okazała się za to szybkość budowania – wybrało ją niecałe 6 proc. uczestników badania.
– Mogę tylko powtórzyć to, co od kilku lat pokazują nasze badania „Polski Rynek Mieszkanowy – popyt i preferencje nabywców”: Polacy kupują takie mieszkania, na jakie ich stać. W sytuacji, kiedy przeciętny Kowalski posiada zdolność kredytową na poziomie 250-300 tys. złotych, najważniejszym kryterium wyszukiwania mieszkania jest dla niego cena. Nieco inaczej wygląda sytuacja z bardziej zamożnymi klientami – mogąc przebierać w odpowiadających im cenowo ofertach, zwracają oni częściej uwagę na takie cechy deweloperów jak wieloletnie doświadczenie czy wysoka jakość oferowanych nieruchomości – komentuje wyniki Katarzyna Cyprynowska, prezes zarządu firmy Nowy Adres S.A. i założycielka portalu nowyadres.pl. – Warto zauważyć, że deweloperzy w przemyślany sposób kreują swój wizerunek i markę, zestawiając ją z określonymi, pożądanymi przez nabywców cechami. Na przykład na rynku warszawskim firma J.W. Construction Holding utożsamiana jest z niskimi cenami, Budimex Nieruchomości uchodzi za firmę doświadczoną, z wieloletnią praktyką rynkową, a Dom Development w swoich przekazach marketingowych akcentuje wysoką jakość oferowanych nieruchomości w stosunku do żądanej ceny – dodaje Cyprynowska.
Skuteczność marketingowych zabiegów deweloperów zostanie sprawdzona już niedługo – trwają prace na rankingiem „Mieszkaniowa Marka Roku”, opracowywanym przez Nowy Adres S.A. z pomocą niezależnego instytutu badawczego. W ramach rankingu przeprowadzone zostanie ponad 1500 wywiadów z mieszkańcami 5 największych aglomeracji Polski: Warszawy, Krakowa, Poznania, Wrocławia oraz Trójmiasta. Respondenci w wieku 25-60 lat pytani będą o znajomość spontaniczną oraz wspomaganą marek w czterech kategoriach: firma deweloperska, agencja nieruchomości, bank udzielający kredytów hipotecznych oraz pośrednik finansowy. Uroczysta Gala wręczenia nagród zwycięzcom rankingu w poszczególnych kategoriach odbędzie się 14 czerwca 2011 r. w Teatrze Capitol w Warszawie.
Na markę pracuje się długo. Takie rankingi dla nabywców mieszkań mogą być swoistym certyfikatem solidności, wskazówką co do rynkowej pozycji danej firmy i trwałości jej fundamentów. Z kolei uczestnicy rynku mogą przekonać się o efektywności firmowych działów marketingu i sprawdzić swoją pozycję na tle konkurencji – mówi Katarzyna Cyprynowska. – Rozpoznawalność marki nie zawsze idzie w parze z najwyższą jakością produktu czy usługi. My jesteśmy jednak zdania, że na markę wpływają nie tylko wydane na reklamę miliony złotych, ale opinie i oceny przekazywane przez rodzinę, przyjaciół i współpracowników. Dobre nieruchomości, kredyty czy wzorowa obsługa agenta nieruchomości potrafią bronić się same.
*W ankiecie, która odbyła się w dniach 20-27 kwietnia na stronie www.nowyadres.pl wzięło udział 11 862 unikalnych użytkowników (capping 1). Można było wskazać tylko jedną odpowiedź.
Komentarze (0) Komentujesz jako - [zmień]
Brak komentarzy. Twój może być pierwszy.
Zobacz wcześniejsze komentarze
Wróć