Zaloguj się podając adres e-mail, aby zapisywać inwestycje. Dzięki temu zawsze będziesz mógł do nich wrócić.
Jeśli pierwszy raz korzystasz z mieszkaniowi.pl, poprowadzimy Cię krok po kroku przez rejestrację.
Czas boomu na rynku nieruchomości mamy już dawno za sobą. W rezultacie deweloperzy musieli znacząco zmienić swoje nastawienie do klientów. Ich otwartość skutkuje znacznie większymi możliwościami negocjacyjnymi przy kupnie mieszkania
Czasy, kiedy na rynku pierwotnym nieruchomości panowała reguła „kto pierwszy, ten lepszy”, już dawno minęły. Teraz to deweloperzy muszą oferować coś więcej niż tylko mieszkanie w dobrej lokalizacji. A oczekiwania klientów stają się coraz większe. Nabywcy dobrze znają swoje prawa i sytuację na rynku nieruchomości. Mogą zatem oczekiwać od deweloperów indywidualnego podejścia, elastyczności oraz, co zrozumiałe, dodatkowych, nie tylko cenowych korzyści przy kupnie mieszkania.
Jak przekonać dewelopera?
Nie każdy ma predyspozycje do negocjacji, ale każdy może się przygotować zarówno merytoryczne, jak i psychologiczne do rozmów. A to może być podstawa naszego sukcesu. – Znakomita większość z nas lubi negocjować. Niezależnie, czy ma to miejsce na targowisku w Egipcie przy kupnie okularów przeciwsłonecznych czy w biurze sprzedaży u dewelopera. Najważniejsze, aby być pewnym siebie i wiedzieć, co chce się osiągnąć – mówi psycholog Michał Kaczmarek. Warto dobrze zapoznać się z pełną ofertą mieszkaniową. Dzięki czemu będziemy wiedzieli jakie mamy możliwości negocjacyjne i czy np. możemy utargować korzystniejsze warunki u innego dewelopera. Oczywiście trzeba też pamiętać, że sytuacja na rynku mieszkaniowym nie jest aż tak zła, żeby skłonić dewelopera do sprzedaży za wszelką cenę. Zatem nasze warunki muszą być dostosowane do rzeczywistości. Warto, również dobrze wyspać się przed negocjacjami. Pozwoli nam to zachować czujność i trzeźwość umysłu. – W przypadku par kluczowe jest też ustalenie, kto podejmuje finalną decyzje. Jak pokazuje praktyka, znacznie częściej są to kobiety – dodaje Kaczmarek.
Jak przekonać klienta?
A jak to wygląda od strony dewelopera? Przykładem nowego trendu w negocjacjach mieszkaniowych z nabywcą jest spółka Twoje M. – Nasi klienci mają naprawdę duże możliwości negocjacyjne. Mogą liczyć nie tylko na obniżkę ceny, ale także na jedną z trzech opcji dodatkowych. Do wyboru są projekt mieszkania przygotowany przez architekta wnętrz wraz z doborem mebli i dodatków, pokrycie rachunków za mieszkanie przez 12 miesięcy lub voucher na meble i sprzęt AGD – mówi Magdalena Czuryńska, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Twoje M. – Z każdym, kto zawita do naszego biura siadamy do stołu. Jesteśmy otwarci na jego propozycje i oczekiwania. Oferujemy bardzo dobry produkt, który w połączeniu z naszą otwartością gwarantuje zadowolenie obydwu stronom negocjacji – dodaje.
Deweloperzy sami zaczynają zapraszać klientów do negocjacji, wiedzą, że z taką otwartością mogą wiele zdziałać. Każdy z nas targuje się przy bardzo wielu sytuacjach, dlaczego nie wykorzystać tych umiejętności przy kupnie mieszkania? Jak pokazuje rynek, deweloperzy są gotowi oferować coraz to ciekawsze benefity, aby przekonać do zakupu Zatem teraz przyszedł czas na klienta i jego umiejętności negocjacyjne.
Źródło: Passion PR
Komentarze (0) Komentujesz jako - [zmień]
Brak komentarzy. Twój może być pierwszy.
Zobacz wcześniejsze komentarze
Wróć