Zaloguj się podając adres e-mail, aby zapisywać inwestycje. Dzięki temu zawsze będziesz mógł do nich wrócić.
Jeśli pierwszy raz korzystasz z mieszkaniowi.pl, poprowadzimy Cię krok po kroku przez rejestrację.
Zbigniew Gościcki, prezes zarządu firmy Unidevelopment S.A. odpowiada nam na pytania o sytuację na rynku mieszkaniowym w Warszawie
Jakie było dla Unidevelopment pierwsze 6 miesięcy 2016 roku? Czy z Państwa punktu widzenia również było to najlepsze półrocze od lat?
Nasza firma jest w trakcie intensywnego rozwoju. W ciagu ostatnich lat zrealizowaliśmy już szereg inwestycji, które spotkały się z dobrym przyjęciem na rynku. Przekonaliśmy do siebie wielu klientów, zapewniając obsługę i produkt na wysokim poziomie. Dzięki temu budujemy swoją pozycję i jesteśmy polecani jako wiarygodny, sprawdzony deweloper. Oczywiście sprzedaży naszych mieszkań sprzyja bardzo dobra sytuacja na rynku, ktorą obserwowaliśmy zarówno w pierwszym półroczu tego roku, jak i we wcześniejszych okresach. Osiągnięcie bardzo dobrych wyników, które zaprezentowaliśmy w raporcie okresowym podsumowującym pierwszych 6 miesięcy 2016 nie byłoby jednak możliwe, gdyby nie wcześniejszy wysiłek naszego zespołu i szereg trafionych decyzji związanych z inwestycjami, które obecnie są w naszej ofercie.
Do jakiej grupy klientów kierujecie swoją inwestycję Gama?
Wprowadzając na rynek Osiedle Gama, mieliśmy na uwadze przemiany, jakie zachodzą na Targówku w rejonie ul. Kondratowicza, przy której powstaje inwestycja. Już teraz jest to rozwinięta część miasta, gdzie praktycznie na wyciągniecie ręki są przystanki autobusowe i tramwajowe oraz rozwinięta infrastruktura miejska, obejmująca m.in. punkty handlowo-usługowe i placówki edukacyjne. W związku z rozbudową II linii metra tę część Bródna czekają dalsze, istotne modernizacje. Zgodnie z zapowiedziami władz zyska ona dodatkowo na znaczeniu, stając się centrum Targówka. Kierunek dalszego rozwoju tej okolicy był omawiany już przez ekspertów z wielu dziedzin – m.in. architektów i urbanistów. Był również przedmiotem konsultacji społecznych zrealizowanych pod hasłem „Kondratowicza Przyszłości. Nowe Centrum Bródna”. Efekty tych prac zostaną uwzględnione przez władze Warszawy w trakcie modernizacji infrastruktury podczas budowy II linii metra na Bródnie.
Mając na uwadze specyfikę tej okolicy, realizując inwestycję zaledwie 150 m od przyszłej stacji metra Kondratowicza, w bliskim sąsiedztwie Urzędu Dzielnicy i Parku Bródnowskiego zdecydowaliśmy się na projekt o typowo miejskim charakterze. Bryła budynku będzie miała więc reprezentacyjny wygląd. Na dwóch pierwszych kondygnacjach powstanie tu ponad 4 tys m kw. powierzchni usługowych. Wejście do części mieszkalnej prowadzić będzie przez przestronne, reprezentacyjne lobby. Oprócz tego przewidzianych jest wiele elementów, które zapewnią mieszkańcom osiedla wygodę i bezpieczeństwo. Planowane jest m.in. monitorowane pomieszczenie do przechowywania i serwisowania rowerów. Przygotowując projekt wyróżniliśmy go na lokalnym rynku, gdzie obecnie realizowane są również inne inwestycje, położone jednak mniej atrakcyjnie pod kątem komunikacyjnym i możliwości korzystania z udogodnień, jakie zapewnia okolica ul. Kondratowicza. Mają one bardziej sypialniany charakter, który nie pasowałby do tak wyeksponowanej inwestycji jak Osiedle Gama.
Co według Pana decyduje o sukcesie inwestycji mieszkaniowej? Cena, lokalizacja, projekt, a może coś zupełnie innego?
Istnieje wiele czynników, które mają wpływ na sukces komercyjny poszczególnych inwestycji mieszkaniowych. Obecnie potrzeby klientów są zróżnicowane i niezależnie od dzielnicy nowy projekt może spotkać się z dużym zainteresowaniem, jeśli zostanie dopasowany do potrzeb grupy docelowej. Oczywiście w każdej dzielnicy szczególnym wyzwaniem jest sprzedaż mieszkań w rejonach, gdzie podaż nowych inwestycji jest szczególnie duża. Wszystkie te elementy muszą być brane pod uwagę, przez deweloperów podejmujących się realizacji nowego przedsięwzięcia. W każdym przypadku projekt i cena muszą oczywiście odpowiadać charakterowi okolicy.
Czy Pana zdaniem w ciągu najbliższych 12 miesięcy będzie się wciąż sprzedawał głównie segment popularny?
Choć obecnie najwięcej osób przyciągają inwestycje z segmentu popularnego, to nie możemy zapominać o osobach, które poszukują mieszkań w szczególnie dogodnych, centralnych lokalizacjach czy potrzebujących lokali o dużych metrażach. Często są to klienci, którzy posiadają już mieszkanie i poszukując nowej nieruchomości, chcą zapewnić sobie i swojej rodzinie komfortowe warunki lokalowe. Widać to po sukcesie rynkowym naszych najnowszych inwestycji.
Czy planujecie jakieś nowe inwestycje w ciągu najbliższych 12 miesięcy? Jeśli tak, to jakie?
Latem wprowadziliśmy do oferty trzy nowe inwestycje. Pierwszą z nich jest Dom Awangarda na warszawskiej Ochocie. Kolejnym nowym przedsięwzięciem w stolicy jest drugi etap Osiedla 360º. Działamy również na rynku poznańskim, gdzie rozpoczęliśmy sprzedaż inwestycji Zielony Sołacz. Prowadzimy również przygotowania związane uruchomianiem nowych inwestycji, ale szczegóły na ich temat podamy na dalszym etapie prac.
Komentarze (0) Komentujesz jako - [zmień]
Brak komentarzy. Twój może być pierwszy.
Zobacz wcześniejsze komentarze
Wróć